21-11-2021, 12:04 PM
Хардуерен и софтуерен комплекс "Кибер-шериф"
Предназначение
Бордовият хардуерен и софтуерен комплекс "Cyber-Sheriff" е набор от гъвкаво конфигурируеми усъвършенствани системи и модули, свързани помежду си. Архитектурата на бордовия хардуерен и софтуерен комплекс осигурява централизиран контрол на всички информационни потоци и интелигентни устройства на борда на превозното средство в реално време. Монтира се на патрулен автомобил в експлоатация, без промяна на дизайна.
Комплексът е предназначен да изпълнява следните задачи:
-автоматично разчитане и идентификация на регистрационния номер на превозното средство от изображения, получени директно от телевизионния видео сензор;
-автоматична проверка на обекти в издирвателните бази с допълнително уведомяване на инспектора;
-определяне на местоположението, скоростта и посоката на движение на патрулния автомобил по картата на района с помощта на географски информационни системи;
-контрол на скоростта на превозни средства, попаднали в контролната зона на комплекса, с фиксиране на нарушения на ограничението на скоростта;
-фото и видеозаснемане на всички МПС, влезли в контролната зона на комплекса;
-видео и аудио запис на обстановката в купето на патрулния автомобил;
-способността за работа в стационарен режим или по време на шофиране;
-търсене на превозно средство по държавен регистрационен номер;
-възможността за взаимодействие с други бази данни от различни FIS структури при наличие на допълнителен затворен канал;
-показване на списък с видеозаписи за доказателствена база при фиксиране на нарушения на "Движение на редове", "Пресечна точка на твърди" и др .;
-бързо добавяне на номера на превозни средства към централизираната база данни за търсене;
-елиминиране на влиянието на човешкия фактор върху резултата от работата;
-съхраняване на фото- и видеоматериали както в "БАПК Кибер-Шериф", така и пренос на данни до центрове за събиране и анализиране на информация (ситуационни центрове, софтуерни и хардуерни системи за анализиране на ситуацията по пътищата);
-възможността за онлайн видео излъчване от местопроизшествието.
Принципът на действие на комплексите:
- при измерване на скоростта на превозното средство се основава на честотната разлика между
излъчвания от комплекса радарен сигнал и сигнала, отразен от движещите се превозни средства (ефект на Доплер);
- при определяне на текущите стойности на времето и координатите, въз основа на получаването
на стойностите на времето от националната скала на координираното време UTC (SU) и стойностите на
координатите от приемника на глобалния спътник система ГЛОНАСС / GPS.
Комплексите се предлагат в четири модификации: CS-SVAR, CS-MVAR, CS-BVAR,
CS-BVA. Модификациите се различават по дизайн, състав и
местоположение по време на работа.
CS-SVAR е стационарна модификация. Модификацията е предназначена да работи в
непрекъснат режим и се поставя трайно върху подпори, стелажи и други елементи на
пътното строителство. Модификацията включва радарен блок тип B1,
превключващ блок . Тази модификация е предназначена за измерване на скоростта на превозното средство,
определяне на текущото време и местоположение на комплексите.
CS-MVAR е мобилна модификация. Модификацията е предназначена да работи в
непрекъснат режим за ограничен период от време и се поставя на
стативи, стативи и др. Модификацията е радарен блок тип В2. Тази
модификация е предназначена за измерване на скоростта на превозното средство, определяне на текущото
време и местоположение на комплексите.
CS-BVAR - бордова модификация. Модификацията е проектирана да работи
непрекъснато за ограничен период от време и се поставя на борда на
превозни средства. Модификацията включва радарен блок тип C1, видео сензор,
захранващ блок, превключващ блок, включващ блок за управление и блок за
безопасност. Тази модификация е предназначена за измерване на скоростта на превозното средство,
определяне на текущото време и местоположение на комплексите.
CS-BVA - бордова модификация. Модификацията е проектирана да работи
непрекъснато за ограничен период от време и се поставя на борда на
превозни средства. Модификацията включва видео сензор, захранване,
превключващ блок, включващ блок за управление и предпазен блок. Тази
модификация е предназначена за определяне на текущото време и местоположение на
комплексите.
Работна частота: К-диапазон
Детектируема скорост: 20-300 км/ч
Работна честота - 24.050 до 24.250 GHz
Работа при температури - 30ºС +40ºС