Вчера, 01:36 PM
(21-12-2025, 07:12 PM)DAleksandrov написа: За мен лично е кола като кола, не виждам нищо по-специфично. Важно е да се избере правилно място на сензорите.
При този модел има няколко обективни, модел-специфични особености, които директно влияят на ефективността на системата:
• Липсва класическа предна решетка – монтажът отпред е ограничен и изисква прецизно избиране на IR-прозрачни зони зад бронята.
• Не всички пластмаси на Tesla са инфрачервено прозрачни – мястото трябва да се тества.
• Ниската и заоблена предна броня влияе на геометрията и ъглите спрямо трипод системи като ARH CAM-S1.
• Захранването при Tesla е различно от конвенционален автомобил – грешен избор на 12 V линия води до рестарти и проблеми. При Tesla изборът на захранваща линия не е тривиален и грешният подход води до реални проблеми при ALP. Линии, които заспиват – ALP се рестартира при събуждане на автомобила, губи синхронизация и в някои случаи остава активна, когато колата е в sleep режим. Това прави работата непредсказуема.
Импулсни или CAN-зависими вериги – при тях има напреженови пикове при събуждане и заспиване на колата, което води до фалшиви грешки, рестартиране на контролера и възможно увреждане на електрониката. Споделена линия със сензори или ECU – вкарва се електрически шум и нестабилно напрежение, което може да предизвика диагностични грешки в системите на Tesla и некоректна работа на ALP.
Директно вързване без защита – липсва буфер при напреженови пикове, а DC-DC конверторът на Tesla е агресивен при натоварване, което създава реален риск от повреда на системата.
Прокарването на кабели е по-ограничено заради airbag конфигурацията и минималистичния интериор.
Точно затова при Model Y монтажът не може да се прави по същия шаблон като при автомобили с решетка и стандартна електроинсталация.
Иначе, според мен, се получава система, която „свети“, но не защитава оптимално.

