Влезте с акаунт от вашата социална мрежа

За да виждате всички раздели във форума Ви е нужна РЕГИСТРАЦИЯ ! Можете да влезете използвайки вашата регистрация във Facebook или Google. Приятно прекарване във форума. x

Здравейте, имаме вече Viber група на форума. Който иска може да заповяда в нея от този линк:
https://tinyurl.com/rdfbgviber x

Оценете темата:
  • 0 гласа - средно 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

#1

За хора, които имат или искат да монтират ALP система на Tesla. Възможности и проблеми при монтажа, предимства и недостатъци.
Отговори
#2

За мен лично е кола като кола, не виждам нищо по-специфично. Важно е да се избере правилно място на сензорите.

[Изображение: waze-bar.png][Изображение: bmw-bar.jpg]

Отговори
#3

(21-12-2025, 07:12 PM)DAleksandrov написа:  За мен лично е кола като кола, не виждам нищо по-специфично. Важно е да се избере правилно място на сензорите.

При този модел има няколко обективни, модел-специфични особености, които директно влияят на ефективността на системата:
• Липсва класическа предна решетка – монтажът отпред е ограничен и изисква прецизно избиране на IR-прозрачни зони зад бронята.
• Не всички пластмаси на Tesla са инфрачервено прозрачни – мястото трябва да се тества.
• Ниската и заоблена предна броня влияе на геометрията и ъглите спрямо трипод системи като ARH CAM-S1.
• Захранването при Tesla е различно от конвенционален автомобил – грешен избор на 12 V линия води до рестарти и проблеми. При Tesla изборът на захранваща линия не е тривиален и грешният подход води до реални проблеми при ALP. Линии, които заспиват – ALP се рестартира при събуждане на автомобила, губи синхронизация и в някои случаи остава активна, когато колата е в sleep режим. Това прави работата непредсказуема.
Импулсни или CAN-зависими вериги – при тях има напреженови пикове при събуждане и заспиване на колата, което води до фалшиви грешки, рестартиране на контролера и възможно увреждане на електрониката. Споделена линия със сензори или ECU – вкарва се електрически шум и нестабилно напрежение, което може да предизвика диагностични грешки в системите на Tesla и некоректна работа на ALP.
Директно вързване без защита – липсва буфер при напреженови пикове, а DC-DC конверторът на Tesla е агресивен при натоварване, което създава реален риск от повреда на системата.
Прокарването на кабели е по-ограничено заради airbag конфигурацията и минималистичния интериор.
Точно затова при Model Y монтажът не може да се прави по същия шаблон като при автомобили с решетка и стандартна електроинсталация.
Иначе, според мен,  се получава система, която „свети“, но не защитава оптимално.
Отговори
#4

Сложете си оригинални рамки и си решавате половината проблеми които изброихте. Другото което е, вижте в американския форум, там са слагани АЛП системи на много автомобили и би трябвало да има информация как е най-правилно да се вземе захранване. Лично не съм монтирал на Тесла, но вътре ако има запалка за захранване, тя е 100% оптимизирана за 12в аксесоари включително АЛП. И последно самата система си има защити от претоварване или ниско напрежение.

[Изображение: waze-bar.png][Изображение: bmw-bar.jpg]

[-] 1 потребител изказва благодарност на DAleksandrov за това мнение:
  • antonio7667
Отговори
#5

(6 часа )DAleksandrov написа:  Сложете си оригинални рамки и си решавате половината проблеми които изброихте. Другото което е, вижте в американския форум, там са слагани АЛП системи на много автомобили и би трябвало да има информация как е най-правилно да се вземе захранване. Лично не съм монтирал на Тесла, но вътре ако има запалка за захранване, тя е 100% оптимизирана за 12в аксесоари включително АЛП. И последно самата система си има защити от претоварване или ниско напрежение.
С оригинални рамки ще има ли пълно покритие? Разбира се, ще се тества...Има вход захранване тип запалка, да.
Отговори
#6

Ако сложите по 2 сензора в рамката на страна няма да има проблем с покритието. Ако има запалка, вземете от там ток за да сте най-спокойни. Не забравяйте само, че сензорите стърчат малко от рамката и ако зад рамката няма място ще се наложи рязане за да потънат сензорите. За отзад или рязане или подпори, но ще седи по-грозно рамката леко във въздуха.

[Изображение: waze-bar.png][Изображение: bmw-bar.jpg]

Отговори


Отваряне на:


Потребители разглеждащи темата: 1 гост(и)